thatsme

Direktlänk till inlägg 14 mars 2010

Här kommer ett smaskigt recept ( lite mer mmmmmmmm i livet ) // anna

Av Anna, Yra - 14 mars 2010 12:19

jag   ÄLSKAR   tårtor så jag tänkte visa er ett recept på en av mina favoriter! trummvirvel tack.............................Fransk choklad tårta mmmmm....


du behöver:                          Ugnstemp: 200 

                                              grader varmluft 200                                                grader      

 

175 g smör eller margarin

175 gmörk blockchoklad

2 dl socker

3 äggulor

1 ½ dl vetemjöl

½ tsk kaffepulver

3äggvitor


Gör så här:


Smält matfettet i en storkastrul. Ta kastrullen från värmen. Bryt chokladen i bitar och låt den smälta i det varma fettet. Tillsätt sockret och äggulorna och rörkraftigt med en träsked. Blanda mjöl och kaffe och rör ner detta i smeten

. Häll den i en smord och bröad tårtform ca 22 cm i diameter, helst löstagbar kant. Grädda genast på nerdersta falsen i ca 30 minuter. Kakan ska vara lite kladdig. lossa den löstagbara kanten och låt kakan svalna . Ovansidan som kan  vara lite spruckenska vara vänd uppåt. Bjud kakan kall, gärna med lite vispad grädde till. Kakan kan också glaseras med smält blockchoklad och garneras med vispad grädde.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna, Yra - 18 mars 2010 18:11

hellooooo!!!!!!!!!!!!!!!! sorrry att jag inte har lagt inlägg på ehe 2 dagar........ jag har varit upptagen. jippi snart åker JAG till thailand fast problemet är att jag äär typ sjuk...ehe jag har ont i huvudet, halse,benen och hostar som en gammal g...

Av Anna, Yra - 17 mars 2010 16:00

1.Jag är et litet djur.               2.Jag kan simma upp till 50 km. Jag har vackra färger.                 Jag har otroligt varm pels. Jag gllar blomor.                     Jag äter bara köt. 3.Ja står i onåd med mäniskan. Jag äter bara ...

Av Anna, Yra - 14 mars 2010 22:55

nu har jag gett lösenordet    till en till person. Personen   är min bästis vi har känt    varandra i nästan 9 år   haha     långt   här kommer nåra bilder.....på nåra söta djur   kom ihåg att komentera!             ...

Av Anna, Yra - 14 mars 2010 16:24

Ska gå på discot för andra gången bara på tisdag nästa vecka! De andra där har gått typ resten av gångerna och jag står typ där som ett fån utan att veta vad jag ska göra. Vet någon något tips om hur man inte ska känna sig så kass vareviga sekund? ...

Av Anna, Yra - 14 mars 2010 16:00

här kommer några bilder på mina favo saker..                          <---=new york   <--- frankrike     <---black eyed peas och typ tusen saker till ...

Presentation


Välkommen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards